معیارهای رتبه‌بندی گوگل از گذشته تا به حال
معیارهای رتبه‌بندی گوگل از گذشته تا به حال

معیارهای رتبه‌بندی گوگل از گذشته تا به حال

 چگونه باید از رتبه بندی گوگل استفاده کنیم

در روز های خوب قدیم  رتبه بندی گوگل نسبتا آسان  بود حدودا در سال ۲۰۱۰ به روز رسانی جدیدی برای این موتور جستجو وارد شد. در آن زمان الگوریتم گوگل کاملاً بر اساس دو مورد بنا شده بود، کلمات کلیدی که در محتوا و صفحه موجود بود و لینک هایی که به آن اشاره می شد.

  این عوامل از اصلی ترین معیارهای رتبه بندی گوگل به حساب می آمد و وبمسترها کاملاً به آن آگاه بودند زیرا هر دوی آنها توسط صاحبان وب سایت ها به راحتی قابل کنترل و دستکاری بودند. بسیاری از وب مستر ها شروع به سازماندهی و دستکاری رتبه بندی ها کردند تا بتوانند به رتبه بهتری درSERPs دست یابد.

 روند انجام این کار به این صورت بود:

 ۱-  شناسایی کلمات کلیدی که می‌خواهید در رتبه بندی اعمال شوند.(کلماتی که توسط افراد مختلف به تعداد بالا در موتورهای جستجو سرچ می شوند).

 ۲- صفحه رو ایجاد می کردند که توسط این کلمات و عبارات کلیدی بهینه سازی شده باشند و در این خصوص کیفیت محتوای آن نیز چندان مهم نبود. شما به سادگی می توانستید کلمات کلیدی خودتان را درون کدهای”HTML”در عنوان صفحه،هدر و محتوا قرار دهید.(شاید ۵ بار یا حتی بیش از ۱۰۰ بار تکرار)  در”تگ alt” نیز از آن استفاده می شود.( متنی که به عنوان یک توضیح کوتاه در مورد تصویر داده میشود)

 ۳- ایجاد لینک به صفحه.  این مورد که اغلب با استفاده از هزاران ابزار صورت می گرفت با توجه به لینک کردن صفحات مختلف به وب سایت می توانید رتبه بندی خودتان را بالا ببرید زیرا صفحه با بک لینک های متعدد رتبه بهتری در موتورهای جستجو کسب می‌کند.

به طور کلی استراتژی کار بدین صورت بود و شما می توانستید به معنای واقعی با این فرمول هر سایتی را به رتبه مناسب و خوبی برسانید. وبمسترها می توانستند هررتبه را درSER Ps با اختیار خودشان به دست بیاورند و در همان روزهای اولیه به راحتی می توانستید وب سایتتان را به ۱۰ صفحه اول گوگل اضافه کنید و در عرض کمتر از سه ماه به  رتبه های اولیه دست می یافتید .اما این اتفاقات تنها برای زمانی بود که به روز رسانی گوگل برای حذف ابزار ها و ترفند ها اعلام نشده بود.

 گوگل کنترل این بخش را به طور کلی از دست داده بود. همانطور که  پیش بینی می کنید نتایج اولیه گوگل از وب سایت های به درد نخور و اسپم  پر شده بود و رتبه بندی هایی به جای اینکه از روی شایستگی انتخاب شوند بیشتر بر اساس زرنگی و تلاش بیشتر وبمسترها انتخاب می شدند و این عامل گوگل را از دید عموم انداخته بود.

 به عنوان یک موتور جستجو، هدف این بود که نتایج بهتری را از نظر کیفیت در اختیار مردم قرار دهد، اما با این اوصاف واقعیت چیز دیگری بود.

 در بسیاری از موارد ده نتیجه اول به دست آمده در گوگل محتوای خالی و نامناسبی داشتندو بیشتر به وب سایت هایی فرستاده می‌شدید که شبیه به هرزنامه بودند و اصلاً ارزش مناسبی برای کاربر نداشتند.

 با گذشت زمان،  گوگل الگوریتم خود را تصریح کرد و باعث شد که مدیران وب سایت ها دیگر نتوانند با این سیستم بازی کنند و قدرت به دست بیاورند و در از فعالیت های شان سخت تر شده بود و در جهان جدید و ایده‌آل گوگل، الگوریتم آن را چگونه تنظیم شد که مدیران وب سایت ها دیگر نتوانند کنترلی بر روی رسول لندی و داشته باشند یا به صورت دستکاری کردن کدها آنها را به هم بریزند. 

  به روزرسانی‌های پاندا پنگوئن دیگر برای کنترل کردن فعالیت وبمسترها طراحی شده است.   با حذف این عوامل و ایجاد به‌روزرسانی‌های جدید گوگل توانست فرآیند ایجاد کند که مدیران وب سایت ها کمتر به کدهای این بخش بازی کنند و برای سیستم رتبه بندی مشکل‌ساز شود.

نتایج جستجو براساس شخصی سازی

  در سال‌های   اخیر گوگل ویژگی‌های شخصی سازی بیشتری برای نتایج جستجو اضافه کرده است؛ اما این موضوع دقیقا یعنی چه؟

 این بدان معناست که آنچه در هنگام جستجو برای موضوع خاصی در گوگل برای عبارت خاصی مشاهده می کنید ممکن است همان چیزی باشد که شخص دیگر در قسمتی دیگر از همان کشور محل زندگیتان همان عبارت را جستجو کرده باشد.

 این موضوع قابل ذکر است که همیشه نتایج مشابه همان نتایجی نمی باشد که در حال جستجوی آن هستیم. اما از این نظرمطمئن  باشید زمانی که در گوگل مشغول جستجوی عبارت هستید فیلتر هایی را اعمال می کند  تا بهترین نتیجه به موضوعی که در حال جستجوی آن هستید را مرتبط کند و این فیلتر ها می تواند کاملاً با شرایط شخصی و سابقه مشاهدات شما ارتباط داشته باشد.

به عنوان مثال توضیح داده که مثلا در گوگل مشغول جستجو یک آنتی ویروس مناسب برای  i macهستید ، سریعا مشاهده خواهید کرد که کاربران متعددی در این خصوص به بحث پرداختند که آیا سیستم عامل مک  به آنتی ویروس نیاز داردیا خیر و سپس همان جستجو را برای برای ویندوز انجام می‌دهید و خیلی راحت می توانید آن را دانلود کنید.

همین جستجو را برای گوشی های آیفون و گوشی‌های اندروید امتحان کنید و نتایجی که بر روی هر کدام از آن ها را می بینید را به همین صورت مورد بررسی قرار دهید.

گوگل در واقع بیشتر از یک سیستم عامل جستجو است و این مورد تنها یک مثال ساده است و عوامل دیگری که می توانید از آن در گوگل کمک بگیرید عبارتند از:

– موقعیت مکانی رتبه بندی گوگل(  شامل موقعیت مکانی دقیق،  آدرسIP   یاموقعیت مکانیGPS توسط دستگاه های تلفن همراه مختلف)

– سا بقه جستجو که خیلی راحت می‌تواند روزهای هفته های اخیر را برای شما یادآوری نماید

– شبکه اجتماعی  که به راحتی  می توانید دوستان و  حلقه های تان را در آنجا ببینید و مشغول لایک و کامنت گذاری شوید.

– ارتباط بین دستگاه تلفن همراه تبلت و تلویزیون هوشمند با هم

-استفاده از زبان‌های مختلف 

 شخصی سازی نتایج جستجو به این معنا که در زندگی ما با کمک این فرآیند بسیار ساده خواهد شد و با این حال  آنجا که به سئو مربوط می شود اگر نتوانیم بفهمیم که اشخاص دیگر به چه چیزهایی توجه دارند می‌کنند بسیار دردآور و سخت خواهد بود که بتوانیم رتبه وب سایت مان را بالا ببریم. 

طراحی سایت مشهد|سئو مشهد | دپارتمان طراحی سایت

دیدگاهتان را بنویسید